Kurumsal Web Tasarım

Teknoloji, gelişimler, yenilikler ve her şeyin farklılaşması ile artık ticaretin kuralları da yeni baştan yazılmaya başlanıyor. Öncelikler ve tercihler değişiyor. Gelişen ve değişen dünyaya ayak uydurmak artık farklı adımları atmak gerekiyor. Bu sayede firmanız için bazı farklılıklar yaratmanız ve rakiplerinizden birkaç adım öne geçmeniz gerekiyor. Web siteleri firmaların sürekli olarak tanıtım yapıldığı, kullanıcıların etkin bir şekilde siteden faydalandığı alanlar olmalıdır. Bu yüzden özellikle kurumsal web tasarım konusunda mutlaka daha dikkatli olunması gerekmektedir. Özel ve kişisel web sitelerine oranla bu tip kurum odaklı tasarımlar farklı şekillerde ve etkinliklerde olmalıdır. Bu yüzden her şekilde hem firmanın hedeflerini ve ürünlerini desteklerken, aynı zamanda kullanıcılarında ihtiyaçlarını görmelidir.

Firmalar İçin Kurumsal Web Tasarım Önemi

Yeniliklere açık bir firma sahibi her zaman firmasını tüm gelişmelere hazır tutmak ister. Bu şekilde firmanın her konuda ilerici yapısı daima firmayı da ileriye götürecektir. Bu gelişen teknolojileri firmanın her alanında kullanan kişiler için oldukça kolay olacaktır. Ancak sadece firma içi ve firma yapısında oluşacak olan gelişimler ile bu işler çok da başarılı olmayacaktır. Bunların haricinde web sitemizde de oldukça iyi gelişimlerin gösterilmesi gerekir. Bu bakımdan firmamızın yapısı ile web sitemizin yapısı kesinlikle örtüşmelidir. Yani kurumsal web tasarım ile kullanıcılarımızla buluşmalıyız. Bu sayede kendimizi sitemizde ne kadar iyi ifade edebilirseniz müşterilerinizde sizi o kadar iyi tanımış olacaklardır. Bu kurumsal kimliğinizi kurumsal olan web sayfanıza aktarabildiğiniz derece de etkili olacaktır. Her şekilde hazırlamış olduğunuz web sayfası sizin sanal dünyada ki vitrininiz olacaktır. Ne kadar çok sizi ifade eden ürün ve bilgiyi bu sitede kullanabilirseniz o derecede kendinizi ifade etmiş olursunuz.

Şekil Mi? İçerik Mi?

Kurumsal bir web tasarımı hazırlatırken şekil ve renkler mi, yoksa içerik mi sorusunu kendinize sık sık sorabilirsiniz. Ancak öncelikle bu konuda panikleyecek bir durum olmadığını kabul etmelisiniz. Öncelik elbette ki içerik olmalıdır. Ancak internette kullanıcı alışkanlıkları diye de bir şey vardır. Bu yüzden kurumsal web tasarım uzmanınıza doneleri ve firmanınız logosunu verdikten sonra işi ona bırakmanızda yarar vardır. Çünkü web tasarım uzmanları özellikle hangi renklerin nerede kullanılması gerektiğine, içerikleri ne şekilde düzenleyeceklerine karar verecek olan bu konuda ki en yetkin kişilerdir. Kurum kimliğini ve kurumsal imajınızı web tasarım uzmanınıza iyi yansıtabildiğiniz zaman iyi bir tasarımcı da size iyi bir görsel ve içeriksel şölen hazırlayabilir. Bu yüzden iyi referanslara sahip, garantili iş yapan, sizi ve firmanızı anlayabilen bir uzman bulmanız gerekiyor. Bu şekilde en iyi ve en düzeyli tasarımı gerçekleştirmiş olursunuz.

Kurumsal Yapınız Sitenize Ne Kadar Yansıyor?

Her firmanın örgüt kültürü ve örgüt yapısı vardır. Bu yapı ve kültür bir şekilde web sitesine de yansımak zorundadır. Bu insanların algılarında ciddi şekilde değişime neden olan bir faktördür. Etkin bir logo renginin siteye hakim olması, vizyon, misyon ve kültürel bazı kalıplar sitede de aynen yer almalıdır. Bu şekilde bir bütünlük oluşmalıdır. Aksi takdirde iki firma gibi bir hareketin doğması söz konusu olabilir. Mesela taksitli çalışmayan bir firma yapısının sitesinden taksit imkânı sağlaması müşterilerde yadırganmaya neden olabilir. Elbette ki yenilikçi yapınızı firmanıza entegre etmeniz gerekmektedir, ancak bu işlemleri siteniz ile firmanızı paralel bir yapıda yürüterek sağlayabilirsiniz. Bu işlemlerin tümü için firma sahiplerinin kafa yormaları ya da kendi başlarına yapmaları imkânsızdır. Bu yüzden uzmanların desteği ile paralel çalışmalar yaparak etkin ve kullanışlı bir site yapılması mümkün olacaktır.