Seo Uyumlu Makele Yazmak

Seo Uyumlu Makele Yazmak

Seo

SEO uyumlu makale yazmanın kurallarına değinecek olursak, SEO uyumu arama motorlarında yazınızın içeriklerinin daha kolay bulunmasını sağlar. Fakat her şeyde olduğu gibi SEO uyumlu makale yazmanında belirli kuralları vardır. Bu kuralların yazınızın üst sıralara tırmanmasında azımsanamaz etkisi bulunur. Şimdi yöntemlere değinelim.

Öncelikle içeriklerin anlamı da SEO uyumu kadar önemlidir. Yazım biçimi, meta description, anahtar kelimelerin uyumluluğu ve URL yapısı dahi tek başına SEO uyumunu karşılamaz. Çünkü Google akıllı davranıp okuyucunun faydalarını gözetmek için bazı testler yapar. Bundandır ki yazının anlamı da biçimi kadar önemlidir. SEO uyumu gözetirken bunu da göz ardı etmeyin.

Google bununla da kalmayıp aldatıldığını siteye giren kullanıcıların çıkma süresiyle de anlayabilir. Şöyle ki siteye giren okuyucuların hemen geri çıkması sitenin kalitesini Google’ın gözünde düşürür. Site sahipleri de ‘Bounce Rate’ (hemen çıkma oranları) lerini görebilirler. Eğer içeriğiniz faydalı görünmezse Google listede fazlalık olduğunuzu anlayıp sizi alt sırala gönderiyor.

Diğer bir konu ise orijinallik. Çünkü Google botları kopya içerik avına çıktıklarında cümlelerinizin özgün olmadığını anlaması halinde daha aşağılara düşmeniz mümkün olabiliyor. Bu nedenle yazınızda kendi cümlelerinize yer vermelisiniz. Ayrıca yazıların konuya hakim kişiler tarafından yazılması daha da iyi olacaktır.

 Bir diğeri ise site içi optimizasyonudur. SEO öncelikle içeriden başlar. Bunlar URL yapınız, description, title ve meta tag yapılarının ayarlanmasıdır. Kısaca açıklarsak URL, sayfanızın teknik olarak diğer sayfalara bağlandığı yapıyı gösterir. Description sayfada anlatım yaptığınız bölümdür. Title ise sitenizin sekmede görülen kısmıdır. Meta tag bilindiği üzere sitenizin arama motorlarında çıkan anahtar kelimelerdir. Bunların önemide şudur ki anahtar kelimeler aramayı, title ve description ise içeriği belirler.

SEO uyumlu makale yazımında dikkat edilecek hususlar;

1-)Başlık 3-5 kelime aralığında olmalıdır. Konu dışı olmaması da önemlidir. Anahtar kelimenin başlığın içinde en az bir defa geçmesi de ayrı bir önem arz atmektedir.

2-)Anahtar kelime kullanım sıklığı önemlidir. Makalenizin giriş gelişme ve sonuç bölümlerinin hepsine anahtar kelimeleri serpiştirmeniz gerekir.

3-)Bilhassa yazının uzunluğu da önemlidir. Arama motorlarının aksine kullanıcılar uzun yazıları pek sevmezler. Bu sebeple yazılarınızı 300-700 sözcük aralığında tutmanızın yararı olacaktır. Elbette ki yazı türüne göre bu aralık değişebilir. Yazının aslen okuyuculara hitap ettiği unutulmamalıdır.

4-)Yazının güncelliğide talebi etkiler. Bilinen konular üzerine yazılan yazılar okuyucuya hitap etmeyebilir.

5-)Makalenizdeki görsel açıklamalarında anahtar kelimelerinde geçmesi önemlidir. Görsel isimleri yazı ile bağlantılı olmalıdır. Bu, görsel aramalarda makalenizi ön plana çıkarcaktır.

6-)Makalenize başlıklar eklenirken H1 etiketi kullanılmalıdır. Açıklama bölümü H2, alt başlıklar ise H3-H4 şeklinde kodlanabilir. H1 ve H2 etiketi yalnızca birer defa kullanılabilir. H1 etiketi başlığı H2 etiketi ise açıklamayı temsil eder. Eğer Word Press kullanıyorsanız program sizin yerinize etiketlemeleri yapar.

7-)URL kısa ama öz olmalıdır. İçinde anahtar kelimeleri barındırmalı ancak çok uzun tutulmamalıdır. Sitelerde URL ayarları yapılmazsa yazılarınız sayılara göre görülür.