SEO’da İçerik Önemi

SEO’da İçerik Önemi

Seo

Arama motorlarında optimizasyonun en temelinde orijinallik ve yeni içerik yatar. Optimizasyonu yapılacak bir siteye SEO uzmanlarınca bilinen bütün yöntemlerin tam anlamıyla uygulanabilmesi için sitenin gerekli bir doygunluğa ulaşması gerekir. Hatta son Google güncellemelerinden sonra (Google Penguin ve Full Transperanc) en önemli SEO adımlarından biri içeriğin optimizasyonu olmuştur.

SEO yöntemlerinin bilinen ve klasikleşmiş yöntemleri uygulanmadan sağlam optimize edilmiş orijinal bir içerik ile Google’da üst sıralarda yer alabileciğinizi söyleyebiliriz. Sitenizin yazılarını güncel tutarakta Google’da üst sıralarda yer alabilirsiniz ancak SEO tekniklerinin de yükselmenizde ki yardımıda yadsınamaz.

‘’SEO uyumlu metin’’ terimi SEO uzmanlarınca sıkça kullanılan kalıplardan biridir. Bu tümceyi açmak gerekirse içerik optimizasyonu yapılmış makale anlamına gelir. O da anahtar sözcükleri barındıran, bir limitin üzerinde kelime sayısı bulunduran, görsel ve video içerikli başlığına uygun bir link ile yayınlanmış, içeriğinde değişik sitelerden Anchor link varsa ‘’Nofollow’’ biçiminde atanmış sözcükleri içeren arama motorlarının rüyası yazılardır. Bahsedilen maddeleri açıklayalım.

Anahtar kelimeler içeren derken LSI yani Google Adwords Keywords Tool (GAKT) kullanılarak Google’da içerik üreten sözcüklerin taranma şeklinin belirlenmesidir. Örneğin sosyal medya ile ilgili bir makale yazarsak GAKT’ a sosyal medya yazıldığı zaman sosyal media, pazarlama, sosyal medyada başlıkları en çok aranan 3 başlık olarak karşımıza çıkar. Sizde metin yazarken bu kelimeleremetninizde sıkça yer vermelisiniz. Hatta hepsini kullanırsanız makaleniz en çok okunanlar arasına girebilir.

Kelime sayısı limiti ise sektörden sektöre fark edebileceği gibi 350 ila 400 kelime aralığı idealdir. Görseller içeriğin zenginleştirilmesinde en önemli faktörlerdendir. Hepsinde olmasa dahi bazılarında yardımcı olarak kullanılmalıdır.

Başlık konusunda ise başlığın stratejik olması önemlidir. Eğer sosyal medya ile ilgili yazı hazırlıyorsanız başlığında az önce bahsettiğim anahtar kelimeleri kullanmanız önemlidir. Ancak sadece bu kelimelerin kullanılmasıda başlığı bayağılaştırır. Konuya uygun bir link bu kısmı başarıyla uygulamanızdaki son aşamadır.

Son olarak Anchor link konusuna gelirsek, anlama yardımcı olmak için başka siteye yönlendirmeniz gerekiyorsa Nofollow şekilde yapmalısınız. Nofollow link arama motorlarına linki görmezden getiren yardımcılarımızdandır. Verdiğiniz linkin sitesi alt sıralarda yer alıyorsa bu Google’ın gözünde sizinde sitenizi düşürecektir.